Yılbaşının gelmesiyle birlikte bankalarla tüketiciler arasında kart aidatları yeniden gündeme gelmeye başladı. Bankalar çıkan karara inatla kart kullanıcılarından üylik ücreti adı altında para kesmeye devam ediyor.
Bu parayı alma gerekçeleri ise verdikleri hizmetlerin ve maliyetlerin bir bedeli olduğunu savunmaları, kullanım süreleri farklılık gösteren kimisinde 2 kimisinde 3yıl olmasına rağmen her sene yenileniyormuşcasına kart ücreti talep ediyorlar.Bunu yılda bir kez yaklaşık olarak en son benim ödediğim 35TL olarak alıyorlardı.
Bankaya direk gidip neden kesiyorsunuz bu hukuka aykırı dediğinizde ise sizinle yaptıkları sözleşmede bunun geçtiğini ve ona dayanarak aldıklarını iddia ediyorlar.
4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki yasanın 6.maddesinde ”satıcı veya sağlayıcıların tüketiciyle müzakere etmeden,tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.
Kısacası sizden alınan üyelik ücretlerine itiraz etmelisiniz.
Peki nasıl itiraz edeceğiz ne yapacağız?
1.Kredi kartı yıllık ücretine itiraz için zaman aşımı süresi borç ekstresinin size ulaşma tarihi itibariyle üç aydır
2.827TL nin altındaki tüketici anlaşmazlıkları için yetkili olan kurum her il veya ilçedeki kaymakamlık binası içinde bulunan hakem heyetleridir. 827TL ve üstü davalar için Tüketici Mahkemeleri görevlendirilmiştir. Kredi kartı aidatları için başvurulacak yet hakem heyetleridir.
3.Kredi kartı yıllık ücretlerinin iadesi zaman aşımı 3ay olduğundan geçmiş ödemeleriniz iade edilmemektedir.
4.kredi kartı yıllık ücretleri her yıl kesilmektedir. Bu yüzden her yıl kesilen aidatın iadesi için Hakem Heyetine her yıl başvurmak gerekmektedir.
5.Tüketici bankasına giderek sözleşmesini talep edip söz konusu kart yıllık ücretlerinin alınmaması yönünde değişiklik yapılmasını isteyebilir.
6.Hakem Heyeti’nin tüketici lehine verdikleri kararlarını bankasına götüren müşteriler müşterilere,bankalar tarafından belli miktar para harcamaları karşılığında bu aidatı almamalarını teklif ederlerse bu konuda tüketici tekrar hakem heyetine basvurabilir.
Aşağıda verdiğimiz dilekçeden 2adet doldurup daha önce alınmış yargı kararının kopyasını, kredi kartı ekstiresiyle birlikte kaymakamlık binası içindeki Hakem Heyetine vermelidirler.
………………………….. KAYMAKAMLIĞI
TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA
Şikayet eden : ……………………………….
Şikayet edilen : ………………..
Konu :Kredi kart aidatın iadesi hk.
1. ……………….. Bankasına ait ………………………… ’nolu kredi kart hamiliyim.
- Kredi kartıma ait …./…./……. son ödeme tarihli hesap ekstresi ile kredi kart üyelik ücreti adı altında …..,00 YTL borç tahakkuk ettirilmiştir.
- Banka ile aramda tanzim edilmiş KREDİ KARTLARI ÜYELİK SÖZLEŞMESİNDE kart ücreti alınacağı belirtilmişse de, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasanın 6. maddesi gereğince, bu sözleşme;
- Önceden hazırlanmış, standart sözleşmedir.
- Dolayısıyla sözleşme koşulları benimle müzakere edilmemiştir.
- Sonuç olarak sözleşmenin o maddesi banka tarafından tek taraflı olarak sözleşmeye konmuş, haksız bir koşuldur.
- Bu konuda Yargıtay 13. H.Dairesi ekteki örnek kararlarıyla, kart ücretinin hukuksuzluğunu iki kez kanıtlamıştır.
- Yukarıdaki nedenlerle tahakkuk ettirilmiş bulunan …..,00 YTL tutarındaki, kredi kart üyelik ücretinin tarafıma iadesine karar verilmesini arz ve talep ederim.
Adres: Adı - Soyadı
İmza
Tarih: …./…./……
0 yorum:
Yorum Gönder